
Genocida ve Rwandě
Metodologie pro učitele sleduje genezi sporů mezi etniky ve Rwandě, které vedly v důsledku až ke genocidě. Překračuje svůj záběr místně (paralela s dalšími genocidami 20. století) i časově (dnešní situace). Tvoří ji podkladová prezentace, kontextuální informace a metodické instrukce pro učitele v příloze, mapy, tabulky, grafy, fotografie, články z tisku, odkazy na literaturu a zdroje.
Obsah prezentace:
1. Rwandská genocida
2. Mapa Rwandy
3. Kořeny konfliktu
4. Tutsi x Hutu
5. Tabulka historického vývoje
6. Proč
7. Pohled Hutuů na Tutsie
8. Průběh
9. Statistika
10. Fotografie
11. Azylové země
12. Fotografie
13. Vina
14. Paměti očitého svědka
15. Prospekt
16. Genocidy 20. století
17. Současný neonacismus
Cíl prezentace:
Žák dokáže uvést příklady genocidy.
Žák chápe význam slova genocida.
Žák rozumí souvislostem týkajících se genocid 20. století v kontextu politického dění.
(válečné události, politická nestabilita – cesta k uzurpování moci)
Žák umí porovnat současná neonacistická hnutí s genocidními (popř. hlavně antisemitským) příklady z minulosti.
- Ústřední smysl práce: morální soud; odsouzení nepřátelského postoje založeného na etnickém, rasovém, nebo náboženském základě.
- Chápe a odsuzuje jakékoliv formy rasistického projevu.
Přílohy


Související články
- Genocida Romů a Sintů (28.2.2019)
- Krysy a švábi - 8 fází genocidy (14.5.2017)
- Beru si to na triko (3.4.2017)
- Poslušnost - sociálně psychologický profil pachatelů masakru židů v Jósefówě (27.4.2016)
- Holokaust a jiné genocidy – nová kniha Edice Moderní dějiny (1.2.2016)
- Kniha o genocidách 20. století vyvolala zájem i živou diskusi (18.1.2016)
- Film: Unikli jisté smrti – přežili Porajmos (3.3.2015)
- Svědkové genocidy (18.12.2014)
- Rvačka o Afriku (1.8.2013)
- Genocida Romů v českých zemích 1939-1945 - studie (31.5.2012)
- Genocida Arménů (16.5.2010)
- Dekolonizace Afriky (5.2.2010)
- Genocida - vina a trest (3.2.2010)