HistoryLab na MD
Redakce Moderních dějin ve spolupráci se Vzdělávacím oddělením ÚSTRu bude postupně představovat všechny vzdělávací aktivity projektu HistoryLab a seznamovat vás s jejími výhodami. Abychom tak mohli učinit, zavedli jsme vedle klasických formátů - prezentace, pracovní listy, texty historiků, čistá metodika a prameny - zcela novou rubriku: Online aktivity. Zejména distanční forma vzdělávání si tuto výzvu vyžádala.
Počet cvičení, který řešitelský tým aplikace nabízí učitelům a jejich žákům, se přiblížil stovce. Převážná většina z nich se zaměřuje na české a světové dějiny 20. století, ale nově vznikají i cvičení ke starším dějinám. Výjimkou nejsou ani aktualizace historických témat do současnosti.
Tým cvičení koncipuje a po fázi otestování optimalizuje tak, aby žáky co nejvíce zaujaly svým obsahem a vzbudily zájem o zodpovězení položených badatelských otázek. Cvičení nejsou oproštěna od faktografického kontextu, avšak žáci samotní si z něj musí vytáhnout informace, které využijí pro své odpovědi.
Učitel může cvičení začlenit do své výuky například jako příkladovou sondu do probíraného učiva, nebo k jeho evokaci.