Josef Märc
Články tohoto autora
Co chceme (17. Listopad)
Metodika od Josefa Märce, která vznikla v rámci Festivalu svobody.
Téma protektorát: Hrdina a zbabělec za Protektorátu
Žáci budou schopni pojmenovat morální dilemata doby, objasnit jednotlivé vývojové fáze života v protektorátu, jsou seznámeni s biografiemi významných osob, obhajují své postoje k chování jednotlivých postav během protektorátu a zaujímají stanoviska k období Protektorátu.
Téma protektorát: Výuka na české základní a střední škole
Úvodní text výukového setu Téma Protektorát. Set je rozdělen do pěti programů: Strukturace protektorátu, I a II., Genocida Židů a Romů, Mladí lidé a jejich učitelé, Hrdina a zbabělec. Každý program obsahuje metodické náměty a materiály pro práci s tématem.
Téma protektorát: Mladí lidé a jejich učitelé za Protektorátu
Žáci budou schopni analyzovat vyslechnuté vzpomínky a budou schopni hledat kontext nacistické perzekuce na příkladu roudnických studentů, budou schopni katalogizovat příčiny zatýkání českých lidí, dostanou podklady pro diskusi na témata viny a přiměřenosti trestu, jsou seznámeni s biografiemi významných osob, posoudí totalitní charakter n...
Téma protektorát: Genocida Židů a Romů v protektorátu
- žáci si zpřesňují představy o šoa (holocaustu), které získali v předchozích činnostech - žáci se zamýšlejí nad rolí oběti, pachatele, přihlížejícího - žáci hledají důvody pro chování jednotlivých postav z ukázek - žáci si uvědomují rozmanité fáze vývoje protektorátu - učitel žáky vyzve k vytváření modelu „opravdového lidského chová...
Téma protektorát: Strukturace dějin Protektorátu I.
Žáci získají kontextuální představu o hybných procesech v dějinách protektorátu, jsou schopni porozumět jednotlivým procesům a objasnit je, k jednotlivým procesům přisazují vybrané události z protektorátních dějin a představují vlastní představy a znalosti o době Protektorátu, tyto začleňují do kontextu a vytvářejí (přejímají) strukturaci...
Téma protektorát: Strukturace dějin Protektorátu II.
Žáci pracují s časovou osou protektorátních dějin (je vhodné, aby osa byla stále k dispozici formou zápisu v žákovských poznámkách, na stěně....), žáci si vizualizují jednotlivé události, vizualizace komentují, jsou schopni zařazovat jednotlivé obrázky ke klíčovým tendencím života v Protektorátu, učitel podněcuje žáky k otázkám, zapisuje ...
Hitler, Stalin za hradbou černých ghett, ptáčků a snů - Od výuky šoa k současnosti
Prezentace shrnující přístupy a metodické možnosti výuky šoa v českých školách - principy užívané ve výuce šoa, práci s dostupnými filmy, užitečné internetové adresy a upozornění na možná úskalí s návrhy jejich řešení.
- <<
- <
- 1
- >
- >>