Diskuze k článku
Život na venkově za německé okupace
počet příspěvků: 3 | poslední příspěvek: 19.4.2016 23:23
PPT snimek č.10 Plzeň - Klatovy/Domažlice
Na trase Plzeň - Klatovy/Domažlice kontrola pasů určitě mohla být provedena, jak píšete, ale fakticky se to zřejmě nekontrolovalo a projíždělo bez větších problémů..."Pro tranzitní přepravu z Protektorátu do Protektorátu a z říše do říše byla mlčky aplikována dohoda uzavřená mezi Československem a Německem po Mnichovu. Doprava se odbývala v uzavřených vlakových soupravách nebo oddělených vozech bez celní a pasové prohlídky a cestující nepotřeboval žádné zvláštní doklady. Obdobně se uskutečňovala přeprava z Německa do Německa přes protektorátní území i ve vyhrazených autobusech Říšských drah (Deutsche Reichsbahn - DRB), resp. Říšské pošty (Deutsche Reichspost)."
http://www.toulkystomem.cz/Ruzne/cestovani/detail.html?obl=prekrac&vyb=prehl&id=CM39
19.4.2016 23:23 | Jan | nevhodný příspěvek? | reagovat
Nejvyšší hora Protektorátu
Dobrý den, Lysá hora (na protektorátní vojenské mapě 1325 m.n.m.),ležící v Beskydech je skutečně výrazně vyšší než Javorník a jistě si tedy zaslouží titul nejvyšší hory Protektorátu. Děkuji za upozornění a opravu. Při psaní příspěvku jsem vycházel z dobového českého tisku. Javorník (na protektorátní vojenské mapě 1065 m.n.m.) byl pouze nejvyšší horou české části Protektorátu.13.12.2013 08:04 | Mgr. Jiří Sankot | nevhodný příspěvek? | reagovat
ANOTACE PRVNÍHO PŘÍBĚHU – POD NEJVYŠŠÍ HOROU PROTEKTORÁTU
Nebyla náhodou nejvyšší hora Protektorátu Lysá Hora (1323 m.n.m) v Moravsko-slezských Beskydech?12.12.2013 20:04 | bertnov | nevhodný příspěvek? | reagovat