Shodíme tu atomovku?
Simulační hra pro výuku jednoho z důležitých témat druhé světové války. Vede žáky k tomu, aby zvážili různé argumenty pro a proti použití jaderné zbraně USA na konci války. Skrze zaujetí daných rolí žáci zváží vlivy individuálních rodinných, ekonomických, společenských a politických aspektů na postoj jedince k historickým jevům.
Tento materiál vznikl v rámci projektu „Moderní dějiny do škol“, který je financován z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Klíčové pojmy: atomová bomba, zbraně hromadného ničení, válečný zločin, nemoc z ozáření (další podle toho, jak se rozvine diskuse...)
Tato aktivita není zaměřena na seznámení s faktografií týkající se atomové bomby ani skutečného procesu jejího vývoje či rozhodování o jejím použití. Přesto ta nejzákladnější fakta budou během ní zmíněna. Tato aktivita se dá stihnout za jednu vyučovací hodinu, ale lepší je využít dvou spojených hodin. Rozdělováním do dvou samostatných hodin se ztrácí důležité soustředění.
Autor bude rád za každou reakci či zkušenost s realizací lekce od jiných učitelů!
tvrdoch@gykovy.cz
Gymnázium a SOŠZE Vyškov
Všechny instrukce i materiály potřebné k práci na této aktivitě jsou vloženy v příloze tohoto článku.
Přílohy
Související články
- Rok po roce - 1945-1949 ve světě - pracovní list (31.3.2014)
- Rok po roce: 1945-49 ve světě - prezentace (14.1.2014)
- Rok po roce - 1945–1949 - text (14.1.2014)
- Jaderné zbrojení a odzbrojování (6.2.2011)
- Jaderná zbraň od roku 1945 po současnost: nástroj války nebo míru? (31.3.2010)