Didaktika moderních dějin se zaměřením na významná výročí
Prezentace vychází z teorie didaktiky a pokouší se shrnout základní požadavky kladené RVP-G na výuku moderních dějin. Důležitou součástí textu je návod JAK pracovat s významnými výročími v běžné školní praxi.
Malé zopakování základních didaktických premis v úvodu prezentace nemá sloužit jako plané teoretizování, ale mělo by připomenout cíle, kterých chceme ve výuce dosáhnout (ty reálné a odvozující se od praxe) v konfrontaci s požadavky, které na výstupy klade RVP-G. V druhé části prezentace se pak autor zabývá konkrétními postupy, které by měly vést k využití tématu historických výročí v běžné výuce. Pokud nevlastníte svůj "historický kalendář", využijte "kalendária" na našem webu, které vás upozorní na významné historické události. Připomínat historická výročí v běžném chodu školy je čím dál náročnější, zároveň ovšem potřebné.
Obsah prezentace
- základní pojmy didaktiky
- moderní dějiny dle RVP-G
- očekávané výstupy dle RVP-G
- JAK zaujmout moderními dějinami (téma)
- JAK pracovat
- JAK využít významných výročí v běžné školné praxi