Přeposlat článek
Jaderná zbraň od roku 1945 po současnost: nástroj války nebo míru?
- Povinné položky jsou označeny hvězdičkou (*).
_Zajímavé odkazy
_Související články
Rok po roce - 1985–1989 - text
Shrnující text je zaměřen na vybrané významné události a fenomény světových dějin druhé poloviny 80. let. Text...Rok po roce: 1970-1974 ve světě - prezentace
Shrnující rozsáhlá prezentace je zaměřena na vybrané významné události a fenomény světových dějin v letech 197...Shodíme tu atomovku?
Simulační hra pro výuku jednoho z důležitých témat druhé světové války. Vede žáky k tomu, aby zvážili různé ar...Rok po roce - 1945-1949 ve světě - pracovní list
Sada pracovních listů k světovým dějinám v letech 1945–1949 obsahují řadu námětů pro práci studentů s historic...Rok po roce: 1945-49 ve světě - prezentace
Shrnující prezentace je zaměřena na vybrané významné události a fenomény světových dějin v prvních poválečných...Rok po roce - 1945–1949 - text
Shrnující mikrostudie je zaměřena na vybrané významné události a fenomény světových dějin prvních poválečných ...Protiamerické karikatury Dikobrazu
Vybrali jsme pro Vás dobové propagandisticky laděné karikatury Dikobrazu z druhé poloviny čtyřicátých a části ...Počátky studené války (1945-1950)
Rozsáhlá výuková prezentace dokumentující předpoklady vzniku a počátky studené války v letech 1945-1949. Preze...Rok po roce - 1950-54 ve světě - prezentace
Shrnující prezentace je zaměřena na vybrané významné události a fenomény světových dějin první poloviny 50. le...Rok po roce - 1950-1954 ve světě - pracovní list
Sada pracovních listů ke světovým dějinám v letech 1950–1954 obsahují řadu námětů pro práci studentů s histori...„Výuka dějepisu pomocí historických pramenů“ (jak se učí dějepis ve Francii)
Prezentace Zuzany Loubet del Bayle předklándá několik možností jak interpretovat dobovou karikaturu a fotograf...„Francouzské inspirace“
V rubrice „Francouzské inspirace“ bych chtěla českým učitelům přiblížit francouzskou metodu výuky dějepisu, kt...Jak zlepšit školní dějepis a zeměpis? Blog Zuzany Loubet del Bayele
Dějepis by neměl být jen o tom, kdy se co stalo a zeměpis o tom, kde co leží. Chci se podělit o své zkušenosti..._Prameny
IWALKS: VZDĚLÁVÁNÍ V MALÝCH SKUPINÁCH A NA ULICI
IWalk je vzdělávací aktivita spojující unikátní filmové vzpomínky pamětníků z celého světa s kontextem každodenního prostoru, ve kterém žijeme.
_Metodika
Dějepis pro všechny a o všech!
Dějepis pro všechny a o všech je princip, kterým se řídil tým metodiček Multikulturního centra Praha při tvorbě nového vzdělávacího webu digitalnipracovna.cz.
_Aktuality
Přihlaste se do XV. ročníku soutěže Eustory
Milí studenti, učitelé, tutoři, oficiálně vyhlašujeme již XV. ročník soutěže Eustory. Téma letošního ročníku: “Malé a velké dějiny 20. století”. Zajímá nás, jak “velké”, oficiální dějiny vstoupily do osudů jednotlivých konkrétních...
_Dějiny v médiích
Oslavte Den vítězství a projděte se historií s videi a pracovními listy
ČT edu vytvořilii speciál kolekci videí a pracovních listů k druhé světové válce. Znalost historie nám pomáhá určit směr našich budoucích kroků. Konec druhé světové války je důležité si připomínat, a proto vám přinášíme speciální ...