Moderní-Dějiny.cz

Jaderná zbraň od roku 1945 po současnost: nástroj války nebo míru?

Publikováno: 31.3.2010, Aktualizováno: 2.4.2012 17:18
Rubrika(y): Střední škola

Prezentace metodicky vycházející ze současné francouzské učebnice dějepisu. Na základě textu, mapy, chronologie a propagačních plakátů má žák popsat, jakou roli hrála atomová zbraň v mezinárodních vztazích.

Jaderná zbraň od roku 1945 po současnost: nástroj války nebo míru?

OBSAH:

Chronologie
1 – Strach z jaderné zbraně
2 – Fyzikové a jaderná zbraň
3 – Psychóza kvůli jaderné válce
4 – Karibská krize, 1962
5 – Odzbrojení
6 – Mapa států, které měly roku 2002 jadernou zbraň
7 – Článek ze současnoti

Přílohy

ppt
Jaderná zbraň od roku 1945 po současnost: nástroj války nebo míru?
Typ souboru: *.ppt | Velikost: 1,49 MB
Pro přístup k souboru musíte být přihlášen.

Související články

_Zajímavé odkazy

Archiv bezp. složekDigi. archiv časopisůCentropaSlovník české literaturyElektronická knihovnaASUDLiteratura ke staženíBibliografie od roku 1961Biografický archivMene Tekeljanpalach.czNárodní archivPamátník Vojna My jsme to nevzdaliPamátník LidicePolitičtí vězni.czPříběhy bezprávíMetodický portál RVPSorelaÚstav pamäti národaVONS.czmultikulturalita.czŽivá paměťAnna FrankováRomano Džaniben17. november 1989Demokratická revoluce 1989Cesta k listopaduHolocaust Memorial CenterTerror HázaExil 20. stoletíHlocaust.czTváří tvář historiiDeportálEuropeanaZmizelí sousedéSvobodně!Ośrodek KARTAMuezum Varšavského povstáníScriptum.czSlezské zemské muzeumČs. vizuální kultura v 50. letechMapováníProjekt Věrný zůstanuJeden svět na školáchStopy totalityo. s. Asi-milovaníProjekt Školákem v ProtektorátuGulag.czRyszard Siwiec 1909–1968Společnost Edvarda Beneše_Příběh Jana ZajíceOśrodek Pamięć i PrzyszłośćLogo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Logo není k dispozici.Neviditelné oběti komunismuCentrum pro studium holokaustu a židovské literatury
Více...

_Související články

2.12.

Rok po roce - 1985–1989 - text

Shrnující text je zaměřen na vybrané významné události a fenomény světových dějin druhé poloviny 80. let. Text...
19.6.

Rok po roce: 1970-1974 ve světě - prezentace

Shrnující rozsáhlá prezentace je zaměřena na vybrané významné události a fenomény světových dějin v letech 197...
8.4.

Shodíme tu atomovku?

Simulační hra pro výuku jednoho z důležitých témat druhé světové války. Vede žáky k tomu, aby zvážili různé ar...
31.3.

Rok po roce - 1945-1949 ve světě - pracovní list

Sada pracovních listů k světovým dějinám v letech 1945–1949 obsahují řadu námětů pro práci studentů s historic...
14.1.

Rok po roce: 1945-49 ve světě - prezentace

Shrnující prezentace je zaměřena na vybrané významné události a fenomény světových dějin v prvních poválečných...
14.1.

Rok po roce - 1945–1949 - text

Shrnující mikrostudie je zaměřena na vybrané významné události a fenomény světových dějin prvních poválečných ...
15.9.

Protiamerické karikatury Dikobrazu

Vybrali jsme pro Vás dobové propagandisticky laděné karikatury Dikobrazu z druhé poloviny čtyřicátých a části ...
1.9.

Počátky studené války (1945-1950)

Rozsáhlá výuková prezentace dokumentující předpoklady vzniku a počátky studené války v letech 1945-1949. Preze...
31.8.

Rok po roce - 1950-54 ve světě - prezentace

Shrnující prezentace je zaměřena na vybrané významné události a fenomény světových dějin první poloviny 50. le...
31.8.

Rok po roce - 1950-1954 ve světě - pracovní list

Sada pracovních listů ke světovým dějinám v letech 1950–1954 obsahují řadu námětů pro práci studentů s histori...
27.5.

„Výuka dějepisu pomocí historických pramenů“ (jak se učí dějepis ve Francii)

Prezentace Zuzany Loubet del Bayle předklándá několik možností jak interpretovat dobovou karikaturu a fotograf...
1.4.

„Francouzské inspirace“

V rubrice „Francouzské inspirace“ bych chtěla českým učitelům přiblížit francouzskou metodu výuky dějepisu, kt...
4.3.

Jak zlepšit školní dějepis a zeměpis? Blog Zuzany Loubet del Bayele

Dějepis by neměl být jen o tom, kdy se co stalo a zeměpis o tom, kde co leží. Chci se podělit o své zkušenosti...

_Prameny

Genocida Romů a Sintů

Aktualizováno: 12.3.2019 13:26 | Rubrika: Druhá světová válka
Genocida Romů a Sintů

Představujeme vám novou aktivitu IWitness v českém jazyce. Tato e-learningová výuková aktivita se zaměřuje na pochopení rozsahu genocidy Romů a Sintů za druhé světové války. 

_Metodika

Metafora stromu jako model didaktiky dějepisu

Aktualizováno: 12.9.2019 21:20 | Rubrika: Aktuality, Metodika
Metafora stromu jako model didaktiky dějepisu

Vyšla nejnovější didaktika dějepisu od uznávaného autora s dlouholetou praxí výuky dějepisu na ZŠ a gymnáziu – výsledek mnoha seminářů pro učitele dějepisu na Slovensku i v ČR, nebo pro studenty učitelství, kteří společně po někol...

_Aktuality

Stáhněte si metodiky občankářů

Aktualizováno: 12.9.2019 21:26 | Rubrika: Vzdělávání
Stáhněte si metodiky občankářů

Asociace učitelů občanské výchovy a společenských věd vydala souhrn více než 75 metodik, které vznikly v rámci projektu VOSK. Řada témat je bytostně spjata s moderními dějinami, proto jej sdílíme i na našem webu. VOSK je zkratka n...

_Dějiny v médiích

Požár říšského sněmu

Aktualizováno: 12.3.2019 13:25 | Rubrika: Zaostřeno na Moderní dějiny, Evropa a svět mezi válkami
Požár říšského sněmu

Historici se dodnes přou, zda byl požár Říšského sněmu z 27. února 1933 zinscenován nacisty, kteří ho každopádně obratně využili k pošlapání zbytků německé demokracie. Otázkou také zůstává, zda čtyřiadvacetiletý Marinus van der Lu...

 
© Všechna práva vyhrazena 2009 - 2019 Občanské sdružení PANT
Materiály na tomto portálu jsou určeny pouze pro vzdělávací účely.
Občanské sdružení PANT